donderdag 13 juni 2013

De voorbereidingen

We zijn er bijna...

Na een lange voorbereiding en nog een maandje te gaan komt ons grote avontuur in zicht.

Ik bekijk ons to do lijstje:

Getrouwd: check
Visum goedgekeurd: check
Beiden ons rijbewijs gehaald: bijna check, nog een weekje en dan komt het uur van de waarheid voor mij.

We zijn precies groot geworden dat laatste jaar, al vind ik dat er gelukkig weinig veranderd is nu ik een getrouwde vrouw ben.

Nog even volhouden met het laatste papierwerk en ons appartementje hier inpakken en dan kunnen we vertrekken.

Een gevoel van opwinding en nieuwsgierigheid gemengd met angst maakt zich meester over mij.  Ik kijk er naar uit om de wijde wereld in te trekken en nieuwe dingen te ontdekken, maar tegelijk ben ik bang om mijn nestje met mijn familie, vrienden en collega's in te ruilen voor een plaats waar ik niemand ken. Een normaal gevoel wordt mij verzekerd, maar toch, scary!

Maar we blijven positief. Ik heb er zin in. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen leren kennen, een nieuwe cultuur. Het is erg spannend allemaal.  

En bij deze kunnen jullie nu dankzij het wereldwijde web onze avonturen volgen. En de mensen die mij kennen weten dat mijn leven altijd vol met avonturen zit. Zelfs hier in ons vertrouwde Belgenlandje slaag ik erin om mij onmogelijk in de nesten te werken, als dat maar goed afloopt denk ik dan. 

We shall see. 

 


1 opmerking:

  1. we zijn al blij dat je weer met je twee voetjes op de grond staat... Ik zag je al 'verloren rijden'... maar een beetje avontuur moet kunnen, hé! Als 't je een troost kan zijn, ook hier geraak je 'oververhit'. Allé, geniet en ontdek maar... en vertel het ons dan allemaal in geuren en kleuren!!! We zullen jouw kattebelletjes verslinden, al is het maar om fier over jou te kunnen doorvertellen! Lieve groet,
    Annemie DP (en haar twee vosjes)

    BeantwoordenVerwijderen