woensdag 22 januari 2014

Back to school and our first visitors

Dag lieve vriendjes,

Vandaag is er alweer een sneeuwdag hier. Het is lekker koud bij een temperatuur van -15. Een dikke laag sneeuw bedekt weer alle wegen. In de vakantie was ik mij een beetje beginnen vervelen, maar nu school er weer is ben ik blij dat het weer lekker druk is, ik kan mij niet voorstellen wat ik zonder job zou gedaan hebben.
 Wat is wit en vliegt uit de bocht? Sneeeeeeeuw.
De kindjes op school waren gelukkig nog niet alles vergeten wat ik hen had geleerd en ze hebben binnenkort Midterm examen. Dat gebeurt hier tussen de soep en de patatten, ze hebben daar geen halve dag voor, zoals dat in Belgiƫ het geval is. Ik denk dat ik er meer mee inzit dan zijzelf, of ze het goed gaan doen of niet...

Phillie by night.
Vorige weekend hebben we eindelijk de stap genomen om een auto te huren. Het was een heel avontuur. Het is een soort autodelen waar we via de unief zijn op ingeschreven en je moet gewoon naar de plaats gaan waar de auto staat en door een scanner onder de voorruit kan je met een kaartje de auto open doen. Er is dus niemand die uitlegt hoe alles werkt en in plaats van een handrem was er een rempedaal om de handrem op te zetten. We wouden dus vertrekken maar vonden de handrem niet. het heeft ons toch een kwartiertje gekost om het ding eindelijk in gang te krijgen, maar we zijn toch weggeraakt. We hebben een paar winkels gedaan. Brechtje heeft nu eindelijk deftige bottinnen voor in de sneeuw. Hij had nog steeds zijn all-stars maar daar waren al gaten in dus dat is niet zo handig in het huidige klimaat. Hij ziet er nu wel heel stoer uit met zijn nieuwe "grote mensen" schoenen...
Matthias heeft ook blijntjes op zijn voet.

Vrijdag zijn we nog eens uit geweest. De blok is hier gedaan en er was een feestje voor de doctoraatsstudenten. Het is in hetzelfde gebouw waar ook het Halloween feestje was. Dat gebouw heet "grad - college". Het is een soort Harry Potter like gebouw waar een aantal doctoraatsstudenten samen wonen. Er is een common room met open haarden en zetels net zoals in Harry Potter en het is in de kelder dat de feestjes meestal doorgaan. We hebben nog eens goed gedanst, want het was alweer lang geleden :).

Brechtje en Wim in Princeton
Dit weekend zijn onze eerste gasten toegekomen. Matthias en Wim, Brechts oude collega's en vriendjes van op het INW waar hij vroeger werkte. Het was leuk om hen terug samen te zien. We zijn zaterdag Wim gaan halen in Philadelphia en hebben daar een kunstmuseum gedaan en dan nog iets gaan eten en gaan drinken. Het was leuk en gezellig, maar heel koud. Op zondag zijn Brechtje en de jongens nog naar New York gegaan, maar dat zag ik eigenlijk niet zitten. Ik had al een blaar op mijn voet en ik wou de pret niet bederven met mijn gezeur over pijnlijke voetjes. Ze zijn samen naar Webster Hall geweest om daar te gaan feesten. Ze zijn daar terecht gekomen op wat bleek een toch wel 90% gay-feestje te zijn :). Brechtje, die met zijn mooie jongens look natuurlijk in de smaak valt heeft ze naar eigen zeggen toch kunnen afschrikken door het tonen van zijn trouwring ;). Ik weet niet hoeveel ik van dat verhaal moet geloven, maar het leek me wel grappig.

Pannenkoekje?
We zijn hier ook met onze gasten gaan pannenkoeken eten bij PJ's pancakes en ze waren niet ontgoocheld door de gigantische porties hier...

Decadentie...
Het is leuk om wat leven in huis te hebben en Brechtje heeft er duidelijk deugd van om nog eens met zijn vriendjes samen te zijn.

Voor het museum in Phillie.
Wim is vandaag vertrokken terug naar Belgiƫ, we waren al bang dat hij met de sneeuw niet zou kunnen vertrekken, maar voorlopig lijken de vliegtuigen vandaag wel weer op te stijgen. Matthias blijft nog tot het einde van de week en gaat vaak met de bus heen en weer naar NY. Het is hier een ideale uitvalsbasis. Bij deze is ons sofa bed uitbundig ingewijd en verwachten we nog vele gasten in de komende maanden.

Clowns to the left of me...
In februari staan ook een aantal uitjes op het programma, een tripje naar Boston en eentje naar Atlantic City... Spannend!

Stay tuned en tot binnenkort lieve lezers!

PS. Fotootjes volgen, Matthias is een fervente fotograaf, dus ik zal een aantal van zijn kunstwerken hier tentoonstellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten