woensdag 29 januari 2014

Loaves and fishes, peprally and Midterms

Hallo hallo,

Hier zijn we weer. De sneeuw blijft maar vallen. Ik zit in de bibliotheek bij het haardvuur. Ik ga straks naar mijn Franse les hier in de bib, dus ik heb mij het meest knusse plekje uitgezocht om mijn blogje te schrijven.

Een van mijn favoriete leerlingen was heel peppy!
Vrijdag was er op school een peprally voor de winterseizoen sporten. De leerlingen van elk team komen één voor één de turnzaal ingelopen en krijgen een high five van de supporters, onder groot gejuich. Elk team moet zichzelf dan even voorstellen. Het is grappig dat de teams die veel winnen rijkelijke overwinning speeches hadden en het volleybal team die het blijkbaar toch niet zo goed doen, zeiden enkel "we mostly had a lot of fun." :) De mascotte van de school was ook aanwezig, een gigantisch hert. Het motto van de school is "fear the deer". Ik vond het eerst vervelend dat we daar naartoe moesten, we hadden veel werk vorige week, maar uiteindelijk voelde ik me toch veel vrolijker en peppy achteraf.

Onze mascotte...  Fear the deer!
Zaterdagochtend ben ik naar Trenton geweest. Ik ben daar gaan helpen in een soup kitchen, gelegen in een kerk in Trenton. Dat is een plaats waar mensen kunnen komen voor een gratis warme maaltijd. De organisatie heet Loaves and Fishes en onze school samen met een hele boel andere scholen uit de regio zijn deel van de organisatie. Één keer per jaar is een school verantwoordelijk voor het organiseren en uitdelen van de maaltijd. De leerkrachten, leerlingen en hun ouders brengen geld, warme kleren en ingrediënten voor sandwiches mee naar school en dan maken ze pakketjes voor de mensen in nood, en maken en verdelen ze de warme maaltijd. Trenton is een stad op 20 km van Princeton, maar de beiden konden niet meer van elkaar verschillen. Terwijl Princeton een propere, rijke stad is, is Trenton vervallen, en heel arm. Twee volle zalen voor de maaltijd op zaterdag, het is redelijk schrijnend. Ik ben wel blij dat ik geweest ben. Ik hoop dat ik nog wat meer vrijwilligerswerk kan doen in de toekomst.
Middle schoolers maken sandwiches


Op zondag zijn we nog maar eens naar Phillie geweest, we zijn daar onze vriend Sylvester gaan bezoeken en hebben ook zijn vriendin Anna ontmoet, die heel aardig blijkt te zijn.

Soup kitchen Trenton
Deze week heeft elk van mijn klassen hun Midterm. De ene klas heb ik al verbeterd, en er is slechts 1 iemand gebuisd. Hopelijk in de andere klassen niemand gebuisd. Ik moet dan een mail sturen naar de ouders en het is een heel gedoe als er iemand gebuisd is.

Ook moeten de leerlingen geplaatst worden in hun klassen van volgend jaar, dat wil zeggen dat we moeten oordelen of ze geschikt zijn voor de gewone klas of de geavanceerde klas. We moeten bekijken of ze goeie punten hebben, gemotiveerd zijn en graag wiskunde doen. Soms willen leerlingen in de geavanceerde klas zitten, maar moeten wij zeggen dat het niet zo'n goed idee is, dat is altijd een grote teleurstelling.

Gisterenavond hadden we Peter op bezoek met zijn vrouw Alyssa. Peter heeft ons veel geholpen toen we hier in het begin toekwamen. Ook de mensen waarvan we hier ons eerste appartementje huurden waren er. Het was een heel gezellige spaghetti-avond. En iemand had heerlijke chocolate chip cookies gebakken. Mmmmm!

Vanavond gaan we na de Franse les met onze buren gaan eten. Dat is een beetje een traditie geworden en we kiezen om de beurt een restaurant. Vanavond is het aan hen om te kiezen en er staat Sushi op de menu...

Ziezo dat was het een beetje voor deze week, geen gigantisch spannende avonturen, just every day life... maar wel gezellig hier voor het haardvuur.

Warme groetjes aan iedereen en tot volgende week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten