vrijdag 13 september 2013

What a week!

Hallo lieve bloggertjes,

Tijd voor een update!

Het was me wel een drukke week zeg. Vorig weekend ben ik met een collega naar de winkel geweest om allerlei spulletjes voor ons huisje. Een douchegordijn, nachtlampjes, een nieuw dekbed, matjes voor de badkamer en nog veel meer. Twee en een half uur hebben we in de winkel rondgedoold. Ik was gewoon bekaf.

Zondag zijn we samen een nieuwe fiets gaan kopen voor Brechtje. We zijn nu allebei supermobiel en super snel. Allez, de fiets kan snel gaan, met veel vitessen, ik ben nog steeds geen Christine Froome...

De lessen vlogen voorbij deze week en voor ik het wist was het al donderdag. Gisterenavond was er back to school night deel 1. Dan komen de ouders van de leerlingen naar school. Ze komen in uw klas zitten en dan moet je uitleg geven over wat je hun kinderen gaat leren, hoe je dat gaat doen en hoe je gaat punten geven en hoe je ze gaat begeleiden. Ik was natuurlijk een beetje zenuwachtig, maar het ging heel vlot. Je krijgt maar tien minuutjes dus je moet proberen veel te vertellen in een korte tijd. Ik heb het wel goed gedaan denk ik. Volgende week deel 2.

Vandaag was het dan de Flag Ceremony, een mis en dan Green and White day. In de Flag Ceremony moest iedereen die in een ander land geboren is of wiens ouders in een ander land geboren zijn de vlag van zijn land naar voor brengen. Het was in een grote zaal waar alle leerlingen, leerkrachten, oud-leerlingen en oud-leerkrachten verzameld waren. Er waren 54 landen die in alfabethische orde werden afgeroepen. Dan moest je langs het gangpad naar voor stappen en daar je vlag afgeven en dan werd die in een soort houder gezet. Ik was alleen voor Belgie. Ik was al een beetje zenuwachtig dat ik de vlag zou laten vallen of zoiets, maar gelukkig ging alles vlot.



Daarna was er een mis. En dan Green and White day. Dat is hier een traditie op school. De schoolkleuren zijn groen en wit. Iedereen op school is ingedeeld in die twee groepen. Ofwel ben je bij de White Team ofwel bij de Green Team. Dan op Green and White Day wordt er op het voetbalveld een estafetterace gedaan tussen elk jaar. Dus eerst de kleutertjes, die moeten het veld overlopen 1 voor 1. Dan de grotere, die moeten bijvoorbeeld een band rollen over het veld, en zo gaat dat voort tot het aan de Seniors is, de laatstejaars, die moesten naar een kegel lopen, hun hoofd op de kegel plaatsen en dan drie rondjes draaien en dan terug lopen. De laatste wedstrijd was voor de leerkrachten. Ik was bij het White team. De stand was 40 - 50 voor Green, en toen kondigde de directrice aan dat deze ronde 10 punten waard was. De druk was dus hoog, als we wonnen konden we gelijkspelen. De race was een tennisbal op een lepel heen en weer brengen. Jammer genoeg zijn we verloren. Mijn stem ben ik ook verloren. Ik heb heel veel gejuigd en ons team aangemoedigd... "Go White!" maar het heeft niet kunnen baten. Wel veel plezier gehad vandaag!

Vanavond is er een cocktailparty op school, ter ere van de vijftigste verjaardag van de school.

Zondag geven we een housewarming barbecue. Brecht wou het klein houden, maar dat zei hij ook over ons huwelijk... dus hij zou mij al beter moeten kennen ondertussen he. Er komen ongeveer 30 mensen! Spannend niet? Hopelijk hebben we een beetje goed weer.

Ik houd jullie op de hoogte van onze verdere avonturen.

Tot binnenkort!

1 opmerking:

  1. you just made me smile, die laatste paragraaf is zo typisch voor jou. Ik ben blij dat het daar zo positief klinkt -een langer mailtje is op komst zodra ik er tijd voor vind (niet verdrietig worden voor volgende zaterdag, ik ben megatraag -of druk, het is maar hoe je het bekijkt)
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen