maandag 2 september 2013

Home is wherever I'm with you...

Hallo lieve bloggertjes,

Het is zover, we zijn verhuisd! Goodbye Halseystreet, hello Ewingstreet. Zaterdag een hele dag gewerkt om alles in te pakken en ons vorige appartementje proper achter te laten en gisteren alles mooi geschikt zoals we het wouden in onze nieuwe stek.

Het is een hele klus geweest, kuisen is zoals jullie weten niet ons sterkste punt, maar met ons tweetjes hebben we het toch pico bello gekregen! Een collega van Brecht is met zijn auto naar ons vorig huisje gereden om alles op te pikken en twee straten verder weer af te zetten. Ver zijn we niet gegaan, maar je moet toch alles inpakken en weer uitpakken. Het is verbazingwekkend hoeveel rommel iemand in slechts zes weken kan verzamelen. We kwamen hier toe met twee grote koffers en een kleine trolley. Nu zat de auto propvol met extra dingen die we ondertussen nog gekocht hadden. Brecht en ik zijn met onze fiets achter gereden.

Ondertussen hebben we het hier ook al weer mooi en huislijk ingekleed met veel fotootjes van jullie allemaal. Onze buren lijken erg vriendelijk, een jong koppel die er net een maand geleden zijn ingetrokken. We delen deze woning met hen. Wij hebben de eerste verdieping en zij het gelijkvloers. Ze hebben een gigantische hond die Luna heet. Het is een tam beest maar echt groot. het lijkt wel een halve pony.


Gisterenavond hebben we al onze eerste gast mogen verwelkomen. Brecht zijn loopmaatje Roberto is komen eten, we hebben nogmaals de lekkere gevulde portobello's gemaakt en het was een hit! Roberto had ook een grote chocoladetaart mee, mmm. Nu staat deze hier in de frigo en ik moet zeggen het is moeilijk te weerstaan, ze lijkt me te roepen... you know you want it... Ik probeer me sterk te houden maar zoveel chocolade is toch wel heel verleidelijk. Ik zal ze morgen maar meegeven naar Brecht zijn werk.


We hebben hier toch wel opmerkelijk meer plaats dan in ons vorige stulpje. Er is ook meer licht dus dat geeft meteen een veel beter gevoel. De living is groot en ons sofabed staat al klaar voor als er iemand wil komen logeren. Onze slaapkamer bevat een kingsize bed en Brecht wist me te vertellen dat hij nog nooit zo goed had geslapen. Hij is in de wolken... "Ik merkte niet eens dat jij er ook nog in lag!' riep hij dolenthousiast, ik weet niet of ik blij moet zijn of triest bij het horen van zoveel vreugde.


Ons badkamertje heeft een bad/douche, alleen het douchegordijn moeten we nog aanschaffen. De keuken is gezellig en gerieflijk ingericht, niet zo modern, maar al het keukengerei is aanwezig. We zijn erg tevreden.




In de living staat een bureautje speciaal voor mij. Hier zal ik vele uren aan werken, want morgen is het hier de eerste schooldag! Ik ben een beetje zenuwachtig maar het komt allemaal goed, hopelijk! Morgen is het nog niet echt les alleen introductie, dus woensdag vliegen we er dan echt in...


Ik houd jullie op de hoogte. Aan alle leerkrachten onder ons, ik hoop dat jullie een fijne start hebben gehad en dat de kindjes braaf en enthousiast mogen zijn. Lieve groetjes en tot snel!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten