vrijdag 20 september 2013

Work hard, play hard

Hey iedereen,

Alweer een drukke week voorbij! De tijd vliegt hier, het lijkt wel vijf minuten geleden sinds ik mijn vorige blogje schreef.

Vrijdagavond was er het feestje van de school. Het was leuk gedaan, eerst was er een huldiging van de stichters van de school. 1 van de aanwezigen was 102 jaar oud. Het was ongelooflijk. Daarna begon de receptie, en in plaats van iedereen naar dezelfde plaats te sturen hadden ze een soort metroplannetje gemaakt met haltes en verschillende lijnen. Op de grond overal in het gebouw kon je de lijnen volgen en op elke halte waren er lekkere hapjes. Rond negen uur hadden we het wel gezien. Mijn collega heeft mij toen terug naar huis gebracht en toen ben ik nog uit geweest met Brechtjes collega's. We hebben gedanst en het was super! We zijn naar de Ivy Inn geweest. Daar kan je zowel binnen dansen als buiten op het terras babbelen, dus ik heb gedanst terwijl Brechtje aan het babbelen was. Voor iedereen wat wils dus.

De dag nadien hebben we gewinkeld ter voorbereiding van onze barbecue. Eten kopen voor dertig man is geen lachertje en natuurlijk hebben we veeel te veel gekocht. De barbecue zelf was een succes. Iedereen heeft zich goed geamuseerd en het was echt gezellig. Onze buren, Peter, de jongen die ons in het begin zoveel geholpen heeft en de mensen waarvan we ons vorig appartementje huurden waren allen aanwezig. Daarbij ook nog eens al Brechts collega's, met partner en kindjes. Vele mensen kenden elkaar nog niet en er werd in vele talen gesproken. Het was plezant om te zien.

Na het harde feesten moest er natuurlijk ook hard gewerkt worden deze week. De kinderen hebben hun eerste toetsje gekregen en niet iedereen bracht het er even goed vanaf. Ik ben dus eigenlijk de hele week bezig geweest om stuk voor stuk met de leerlingen die het niet goed deden samen te zitten om te zien waar hun problemen lagen. Gisterenavond was er dan weer back to school night, deel 2. Het viel goed mee, ik had vorige week al eens geoefend en de meeste ouders waren enthousiast en knikten goeddunkend na mijn hele uitleg. Het grappige was wel dat na mijn laatste sessie met de ouders er nog een sessie was met andere leerkrachten en in het midden daarvan ging het brandalarm af. Iedereen naar buiten dus, en dat was meteen ook het einde van Back to school night. In onze school zijn er elke maand geplande brandoefeningen. Maar daarbij is het systeem dan nog eens heel gevoelig en bij het minste stofje gaat het af. Mensen mogen dan niet meer naar binnen tot de brandweer het hele gebouw doorzocht heeft. Bij een oefening is dat niet nodig. Dat hebben we vanmorgen gedaan. Het enige wat daar gebeurt is dat iedereen verzameld wordt op het sportveld en dat iedereen geteld wordt. De kinderen zijn enorm gedrild en op tien minuten waren we allemaal buiten en weer binnen, al bleef er van de les niet superveel meer over.

Dit weekend houden we het voorlopig rustig. We bekijken wel wat we gaan doen. Ik laat het jullie volgende week weten. Ik heb in mijn vorige blogje nog wat fotootjes toegevoegd van de Flag Ceremony dus veel plezier ermee!

Groetjes en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten