maandag 18 november 2013

Philly marathon

Phillie marathon

Dit weekend was het thema de Philadelpia marathon. Zaterdag zijn we rond de middag vertrokken en we hadden met onze vriend Sylvester afgesproken om samen de namiddag door te brengen en dan iets te gaan eten. We mochten wel niet te lang opblijven, want we moesten er deze morgen al om vijf uur uit! Sinds de Boston marathon zijn ze een beetje paranoia geworden wat betreft veiligheid(nog erger dan tevoren) en dus was het zoals in de luchthaven, waar je dan twee uur op voorhand moet inchecken en dan daar twee uur moet wachten tot de start begint.

Brechtje ging voor een tijd onder de drie uur, dus moest hij helemaal vooraan gaan staan en mocht hij ook met de eerste groep vertrekken. De anderen moesten even wachten zodat iedereen genoeg plaats had. Dus elke drie minuten werd aan een nieuwe groep lopers het startschot gegeven. Er waren in totaal 30.000 lopers. Voor de toeschouwers was er ook een parcours zodat je je geliefden tot drie keer toe kon zien voorbij komen. Omdat Brechtje zo snel liep moest ik ook al rennen om op tijd op het eerste checkpoint te zijn. Gelukkig heb ik hem toch kunnen aanmoedigen met luid getier!

Ik had mij ook ingeschreven om berichtjes te krijgen met zijn tijd erin en wat de beoogde eindtijd was, dus om de tien kilometer kreeg ik een berichtje zodat ik precies wist waar hij was en wanneer hij ging toekomen.

Ik ben nog nooit zo trots geweest op mijn lieve huisband... Ik heb meteen naar de hele familie en alle collega's hier een berichtje gestuurd!

De rest van de dag waren we beide te uitgeput om nog iets te doen, we zijn nog met een taxi tot in het centrum geraakt om iets te gaan drinken, maar rondwandelen zat er niet meer in. Het was trouwens de eerste keer dat Brecht en ik actief gebruik hebben gemaakt van de taxi's hier. Ik ben al een pro in het verkrijgen van een taxi op straat... Ik was wel fier op mezelf!

Ziezo dat is wel even genoeg om jullie zoet te houden. Volgende week zaterdag kom ik voor een weekje naar huis. Ik ben heel blij dat ik iedereen zal terug zien...

Lieve groetjes en tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten