vrijdag 1 november 2013

Halloween Madness!

Hey iedereen,

Alweer een paar drukke weken achter de rug hier. De temperaturen en de bladeren dalen aanzienlijk en ik heb al een paar tripjes naar de winkel moeten ondernemen om een winterjas, sjaal, wanten en een nieuwe muts te kopen.

Deze week was het Halloween Madness. Dat is hier dus echt wel een groot feest. Vorige week was er een feestje van de unief, waar iedereen verkleed naartoe ging. Zondag was er van de ISPPU een halloween avond waarbij iedereen iets moest meebrengen om te eten en we hebben een pompoen versierd enzo. Gisteren zijn we naar New York geweest voor de Halloween Parade. Het was wel indrukwekkend. Gigantische skeletten, monsters en spoken. Heel mooi gedaan allemaal. En gisteren op mijn school was iedereen verkleed naar school gekomen. Alle leerkrachten waren verkleed als de leerkrachten van Harry Potter. De kinderen waren ook verkleed en het laatste lesuur was er geen les maar moest ik in de jury gaan zitten voor een wedstrijd van beste kostuum.


Naast de Halloween drukte zijn er ook heel wat andere dingen te beleven. Ik ben begonnen met naar de Franse les te gaan. Mijn buurvrouw hier geeft die lessen en het zijn niet echt lessen maar eerder raadseltjes en spelletjes die we doen, waarbij je dus de hele tijd in het Frans moet praten en daar leer je natuurlijk wel veel van bij. Het is ook leuk en helemaal niet saai. Ik ga nu iedere woensdag anderhalfuurtje naar de bibliotheek voor de Franse les.

In het weekend proberen we een beetje te wandelen. Het is hier momenteel heel mooi en er zijn veel bossen in de buurt.


Deze week ben ik ook met een collega op cafe naar een baseballwedstrijd gaan kijken. Toen ik hier eerst toekwam snapte ik niet wat iedereen er aan vond, maar deze week was er de finale van de world series. Dus zoals ik het begrijp spelen de ploegen hier in poules tot er maar twee ploegen meer over zijn. Daarna spelen ze dus de world series, ze spelen dan 6 of 7 keer tegen mekaar om te zien wie de beste ploeg heeft. Mijn collega is een hele grote fan van de Boston Red Sox. Als ze deze wedstrijd wonnen hadden ze de world series gewonnen dus het was heel spannend! Ze vertelde me allemaal achtergrondinfo over de spelers en hoe het spel in elkaar zat en ze was zelf zo enthousiast dat het wel aanstekelijk werkte. Je kan niet geloven hoe hard ze gejuigd heeft toen de Red Sox dan uiteindelijk wonnen! Het was ongelooflijk. Wel leuk om mee te maken...

Vandaag was het een beetje een stillere dag. Hier hebben ze geen herfstvakantie op school en ook Allerheiligen hebben ze hier niet. Er was wel een mis op school vandaag, maar niemand gaat hier naar het Kerkhof. Ik had het natuurlijk een beetje moeilijk, vooral in de mis. De mooie muziek en dan de pastoor zei op een gegeven moment dat we moesten denken aan iemand die voor ons veel betekend had, ja daar werd ik wel wat verdrietig van. Maar daarna moest er weer lesgegeven worden en gelukkig waren de leerlingen heel flink vandaag, dus het was wel leuk dat ik even mijn gedachten kon verzetten.

Ziezo dat was het zowat voor deze week lieve lezertjes.

Tot de volgende keer met meer avonturen!


1 opmerking:

  1. Een swingend Roodkapje, moet kunnen. Het zag er in elk geval een plezierig feestje uit. Op naar het volgende evenement, Thanksgiving, kijken al uit naar je wedervaren. x

    BeantwoordenVerwijderen