woensdag 26 maart 2014

Happy Pi-day, girls night out and brunch!

Hey lieve lezertjes,

Vorige week was 14 maart en aan gezien de Amerikanen hun datums schrijven beginnend met de maand en dan de dag was het 3/14, Pi-dag. In het Engels is Pi(e) ook het woord voor taart dus overal in America waren er taarten te koop ter ere van Pi-Day. Op school was er vanalles te doen een verkleed-wedstrijd, een spel waarbij leerlingen wiskunderaadsels moesten oplossen, de antwoorden van de raadsels waren de nummers waarmee je een kluis kon opendoen en in de kluis zat er .... u raadt het al, Taart!

Ik weet niet of iedereen de bedoeling van de foto kan zien er staat dus Pi is ongeveer 3.14. Susan is het puntje met de bolletjestrui, ik ben de 1. Ik denk dat het leuker was om de foto te maken en ons te verkleden dan uiteindelijk het resultaat ;)

Het was ook de laatste dag voor de vakantie dus met de sugar-rush door al die taart en met de sowieso al uitgelaten kinderen hebben we die dag niet veel zinnigs gedaan. Ik heb mijn leerlingen een muziekvideo laten maken over Pi met allerlei leuke weetjes over het getal Pi. Wist u trouwens dat Pi-dag ook de verjaardag is van Albert Einstein. Hij is hier een lokale held dus in Princeton was er het hele weekend van alles rond hem te doen.
Het record voor het opzeggen van de getallen in Pi is 76610 getallen en staat op naam van de Chinees Lu Chao die er 24u en 10 minuten over gedaan heeft zonder eten of drinken gewoon aan 1 stuk door.

Die avond ben ik naar een Girls-Night geweest. Een vriendin van mij Sondra verkoopt hele mooie sjakosjen en portemonnees en allerlei leuke andere accessoires. Het is een beetje gelijk een tupperware avond, maar dan zonder de pottekes. Het was wel gezellig, ik heb mij een beetje laten gaan en meteen voor al mijn dichte collega's cadeautjes gekocht, maar het viel nog mee, voor een 100 dollar had ik toch al vier cadeautjes waaronder een tas die je binnenste buiten kan draaien en waardoor je dus eigenlijk twee tassen in 1 hebt.

Na de sjakosjen verkoop hebben we dan wijn gedronken en koekjes gegeten en gebabbeld. Zoals op de vorige girls-night was er weer de "book of questions". Dan moet iedereen een vraag uit het boek kiezen en dan beantwoorden, er staan heel veel gekke en grappige vragen in. Een heel geslaagde avond.

Eind maart loopt Brechtje zijn eerste marathon van deze lente. Hij heeft de hele winter druk geoefend met zijn vriendjes Roberto en Helen. Ze liepen in de winter steeds in een dorpje dat Cranbury heet. Het is ongeveer 15 km van hier en heel gezellig. Ze passeerden daar elke keer een brunch-restaurant en kregen steeds het water in de mond bij het voorbijlopen. Daarom hebben we zondag beslist om met ons vieren eens te gaan brunchen.

Het was heel gezellig en lekker!! Ik heb Eggs Benedict genomen met ham en kaassaus en we hebben ook een paar scones geproefd omdat dat de specialiteit van het huis was. Daarna zijn we nog wat gaan wandelen in het schattige stadje.
Een heel gezellig en geslaagd weekend om de vakantie mee in te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten