zondag 16 maart 2014

Viva Colonia!

Hey daar ben ik alweer!

Twee weekends geleden zijn we met de Duitsers van Brechtjes groep naar de Lorelai getrokken. Dat is een Duitse bar in New York. Blijkbaar zijn de Duitsers die in Keulen wonen al even grote aanhangers van Carnaval als Aalstenaars dat zijn.

We zijn daar toegekomen en het was precies een Schlagerfestival. Tosti's met appelmoes, frikandellen en schnitzel als hapjes en liters en liters Duits bier. Iedereen in de bar was verkleed en er was enorm veel ambiance. We hebben ons heel goed geamuseerd en na een tijdje begonnen ze dezelfde liedjes nog eens te herhalen en aangezien de teksten niet meteen lyrische wondertjes waren konden we op het einde van de avond perfect alles meezingen.

Wat ik vooral heel grappig vond was het liedje "Viva Colonia..." mensen die iets afweten van de Vlaamse Schlagerwereld herkennen hoogst waarschijnlijk de melodie en als uw Duits niet te roestig is kan je zien dat het Vlaamse liedje een bijna exacte vertaling is van het Duits.

http://www.youtube.com/watch?v=37RPcWyHxLE

Het was een fijne avond vooral omdat onze vriend Michael bijzonder enthousiast was bij elk liedje. Die is van die streek daar en hij werd plots heel nostalgisch en zong luid mee, het deed mij wel wat denken aan een echte Aalsterse carnavalist.

Aan het einde van de avond zijn we met de bus terug naar Princeton getrokken, en heb ik toch een prijs moeten betalen voor al die Duitse pintjes: vermist zijn: 1 rode sjaal, 1 oranje muts en 1 zwarte gsm, zucht... Woutje zou zeggen "Titine toch!". Heb wat rondgebeld om te zien of de gsm nog ergens zou opduiken maar ik denk dat hij nu officieel verloren is. Vandaag ga ik dus maar om een nieuwe...


Voor de opmerkzamen onder ons hier word ik verpletterd tuseen twee Duitsers





1 opmerking: