zaterdag 1 maart 2014

Rush, rush, rush.

Hey iedereen,

Wat een week! Het is weer voorbijgevlogen.

Na onze avonturen in Atlantic City ben ik maandag toch niet zo fris aan de week begonnen. Dat was ook heel goed merkbaar toen we plots alweer een brand oefening hadden op school. Ik had vorige week wel een mailtje gehad, maar was het al lang vergeten en was even overdonderd.

De klas waar ik les in aan het geven was heeft twee uitgangen: de ene leidt meteen naar buiten en de andere neemt je mee door een gang naar de voorkant van het gebouw. Ik was zoals ik zei een beetje geschrokken, dus toen 1 van de leerlingen zei "laten we de directe uitgang naar buiten nemen", dacht ik, ja dat lijkt me ook wel logisch. Maar eens we allemaal buiten waren was het duidelijk dat we een de verkeerde weg hadden genomen.

We zaten in de achtertuin van de school waar nooit iemand komt en waar een dikke laag onbewandelde sneeuw ligt. Maar ja, we konden niet terug, je kan toch niet een brandend gebouw terug binnengaan, dus allemaal ploeterend door de sneeuw, sommige meisjes op ballerina's. Het was vreselijk en het duurde ook enorm lang vooraleer we het voetbalveld, waar we allemaal moeten verzamelen bij een brandoefening, bereikt hadden. De hele school stond al te wachten in rijen toen wij van de achterkant het veld betraden. Het was een echte "walk of shame". Achteraf kwam de verantwoordelijke voor de veiligheid bij mij en vroeg me of ik wist dat ik de verkeerde weg genomen had. Ja, nu wist ik het wel... Zucht... Wat een toestand.

Die avond had ik vreselijke last van buikkrampen en dinsdag ook nog steeds, dus ben ik een dagje thuis gebleven en hebben we onze spaghetti dag op donderdag gehouden. Stel je voor spaghettidag op donderdag, wat gaan we nog allemaal meemaken!

Woensdag voelde ik me iets beter, maar nog steeds niet 100%, ben toch maar naar school geweest, want we hebben al zoveel lessen gemist. De Franse les was alweer gezellig en donderdag zijn Michael en Tina bij ons komen eten.

Gisterenavond nog eens naar de social geweest. Het was al ver een maand geleden, dat ik sommige van Brechts collega's had gezien! We zijn naar goede traditie naar de thai geweest, waar Brechtje en Sandeep elkaar weer moesten overtroeven met het eten van spicy food, met alle gevolgen vandien... vandaag!

Vanmiddag ga ik naar de wintermusical gaan kijken op mijn school. Ik ben heel benieuwd om mijn leerlingen weer op het podium te zien. Sommigen hebben echt talent.. anderen iets minder :). Maar het is allemaal wel leuk en gezellig en de leerlingen zijn altijd fier achteraf.

Vanavond gaan we naar een Duitse bar in New York waar carnaval gevierd wordt! Alweer een reden om ons te verkleden, iets wat ik wel leuk vind, maar Brecht iets je minder... Ik breng verslag uit van hoe het geweest is.

Maandag komt na lang aftellen mijn broertje ons bezoeken! JOEPIE!!! Ik kijk er zo naar uit om hem nog eens terug te zien. Hopelijk sneeuwt het niet teveel maandag zodat zijn vliegtuig niet teveel vertraging heeft.

Tot binnenkort, lieve lezers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten