zaterdag 21 december 2013

We wish you a happy birthday

Hey lieve bloggertjes,

Het moment van het eindeloze aantal feestjes is aangebroken. Niet alleen was er vorige week een christmas drink op zowel mijn als Brechts werk. Deze week was het ook Brechtjes verjaardag. Meer dan genoeg redenen om te vieren dus.

De upperschool werd vrijdag getrakteerd op een glaasje wijn en een pizza in de lokale pizzeria. Een hele gezellige bedoening was het. Daarna werd ik door 1 van mijn collega's van het ene naar het andere feestje gevoerd. De derdejaars doctoraat studenten zijn elk jaar verantwoordelijk voor het organiseren van het kerstfeest op Brechts werk. Ze moeten zorgen voor eten, een band en ook leuke sketches waar de proffen waar ze les van krijgen in voorkomen. Het eten was lekker, maar van de show kon je als buitenstaander niet zoveel begrijpen. Gelukkig waren we wel in goed gezelschap. Na de show was het tijd voor de live band om zijn ding te doen. Geweldige muzikanten met een saxofoon, gitaar, piano, drum en enkele hele goeie zangers. Ze speelden de hele avond covers en we hebben fijn gedanst. Zelf Brecht zijn baas stond op de dansvloer.




Zaterdag ben ik met mijn buurvrouw om een mini-kerstboom geweest. Hij kwam met lichtjes en kerstballen en staat nu te blinken in onze salon. Ik heb ook de meest coole warme kousen ooit gekocht. Het zijn van die kousen voor binnen te dragen in plaats van pantoffels en de mijne hebben een kerstman op de rand en die van Brecht een rendier.

Aangezien het deze week Brechtjes verjaardag was had ik een verrassing voor hem voorzien. Een taxi is ons komen ophalen en heeft ons naar Barnes and Noble gebracht. Dat is een gigantische boekenwinkel waar we eerst een lekkere koffie met taart hebben gegeten en daarna heeft Brecht een paar (= 9) nieuwe boeken mogen kiezen. Hij vond het een hele leuke verrassing. Op zijn verjaardag zelf had ik nog iets kleins voor hem. Een ballon met een kaartje aan. Ik was de dag ervoor in de supermarkt en ik zag dat ze hier zo van die Helium ballonnen verkopen. Ik vond dat zo grappig dat ik er ook één moest hebben voor mijn Brechtje. Ik was te voet naar de supermarkt en het was heel koud. Je had mij moeten zien stappen met mijn rode ballon. Ik was plots heel populair. Kindjes zwaaiden vanuit de auto. Dan heb ik de ballon in de kast verstopt en s morgens voor ik naar mijn werk vertrok de ballon boven ons bed losgelaten :). Nu hangt hij hier nog steeds te bengelen.

s Avonds zijn we gaan eten in een lekker Italiaans restaurant. We waren met acht en het was opnieuw heel gezellig. Brechtje heeft er wel van genoten.

Vorige week was er ook een fotoshoot op zijn werk. Die kwam er omdat Brechts prof een artikel in het bekende wetenschappelijk tijdschrift Nature heeft gepubliceerd en daarom kwamen ze zijn groep fotograferen. Er is ook een filmpje waar Brecht op staat. Ik ben zo ontzettend trost op hem.

https://www.youtube.com/watch?v=OF9F8W3VYx4

Gelukkige verjaardagsweek lieverdje!!! Op nog vele jaren en vele avonturen samen.


PS. Aan mijn schoonzusje nog deze boodschap!

Greetje, volhouden meid! Je doet het super. Nog een dikke week en we zijn al in 2014... We kijken samen geduldig uit naar je tweede wondertje. Dat hij nog maar een paar weken op zich laat wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten