zaterdag 21 december 2013

"I would join a choir, but I don’t think my bathtub can hold that many people.
”

Hey lieve bloggertjes,

Nog eventjes een kort blogje over het zingen hier. De laatste week heb ik beseft hoe populair zingen hier wel is, vooral op mijn school. Er zijn drie koren, eentje van de lagere, eentje van de middle en eentje van de upper school.







Een paar weken geleden werd er een mailtje rondgestuurd of niemand geïnteresseerd was om mee te zingen op het kerstfeestje op school. Ik hou van zingen maar ben er niet zo goed in, maar heb toch besloten om te gaan. Ik kan jullie niet vertellen hoe fijn het is geweest. Zingen is zo leuk en maakt je zo vrolijk. Ik kan het iedereen aanraden. Ook al kan je het misschien niet goed, doe het toch maar, je wordt er gelukkiger van!

Vrijdag was er het moment van de waarheid. Ik heb mij naast één van mijn collega's gezet die heel goed kan zingen dus haar voorbeeld volgende viel het resultaat best wel mee.

Wat mij ook enorm ontroerd heeft is de kerstviering op school op donderdag. De drie koren zongen samen en het was ongelooflijk. De kleintjes van voor en de twee andere koren aan de zijkant. Twee van de drie dirigentes stonden met hun gezicht naar elkaar en naar de koren en zorgden zo dat alles klopte. De kleintjes zongen en deden ondertussen de woorden in gebarentaal. Het was zo ontzettend prachtig dat bijna iedereen in het publiek de tranen in de ogen kreeg. Ik was er letterlijk niet goed van. De muziek ging door merg en been. Het was ongelooflijk.


Ik hoop dat er ergens een opname is van het optreden en dan kan ik het met jullie delen. de kerstmuziek hier is werkelijk prachtig.

Deze twee zijn mijn favorietjes van dit moment. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=hJ9JHO3r2Ws

http://www.youtube.com/watch?v=-2_RuR_ch9c

Deze laatste is voor mijn broertje ;). Lieve kerstgroetjes en tot binnenkort!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten