vrijdag 26 juli 2013

All American Bar

Hallo iedereen,

Gisterenavond was ik een beetje te moe om nog een blogje te schrijven, maar hier ben ik weer!

Ik ben gisteren terug gegaan naar de fitness met de springbal en het ging al stukken beter, nog maar twee keer van de bal gevallen. A real improvement, zei de lesgeefster.

Gisterenavond zijn we dan "uitgeweest" met de mensen van de Chemistry Department. We zijn naar een echte typical American Bar geweest. Je kon er eten en redelijk goedkoop een biertje drinken, er klonk country muziek op de achtergrond en er was baseball op tv. Het grappige was ook dat er overal Belgische vlagjes hingen met de boodschap "21st of July, Belgian Independence Day". Ze vieren dat hier precies nog meer dan bij ons. Je kon dus ook drie verschillende Belgische bieren van het vat drinken.





We hebben er eerst gegeten en ik ben gegaan voor de all-American cheese burger en Brechtje voor de veggie-burger. We waren met een stuk of 15 van de Chemistry Department en we hebben heel wat mensen leren kennen. Vooral Brecht zijn dichtste collega's zijn mij het meest bevallen. Ze zijn heel vriendelijk en grappig en lijken een beetje op zijn collega's hier. Vooral een jongen die Sandib heet en die altijd op meidenjacht is vond ik heel sympathiek. De anderen ook natuurlijk, maar die waren minder grappig om aan het werk te zien.

Ik heb 1 biertje gedronken: een Samuel Adams, een typisch Amerikaans bier van Boston, maar eigenlijk wel nog lekker, en het was maar twee dollar. Brecht en zijn collega's zijn niet gestopt bij eentje en zijn daarna nog naar een feestje geweest bij iemand thuis, maar daarvoor was ik te moe. Brecht wist mij te vertellen dat het zeer stilletjes was deze morgen op zijn werk en dat iedereen er een beetje grogy bij zat.


Ik ben redelijk vroeg naar huis gekomen gisteren, want deze morgen was er Engelse les. Het was alsof ik weer aan de unief zat, in een aula met van die uitklaptafeltjes. Het was een hele goede leraar en ik heb toch wel wat bijgeleerd. Zijn les is heel goed ingedeeld met wat grammar en dan vocabulary en een moeilijke tekst. Ik moest dus wel goed opletten, maar ik heb toch een paar vragen kunnen stellen. Het was leuk.

Deze middag ben ik dan gaan lunchen met de mensen van ISPPU. Het clubje voor partners van internationale mensen die hier werken. Het was heel gezellig. Het waren vooral vrouwen, die hier onlangs of al een hele tijd geleden waren toegekomen. Tijdens het jaar hebben ze veel activiteiten zoals book club en cooking class enzo, maar in de zomer ligt het wat stil. Het was leuk om nog eens te kunnen babbelen en ze waren zeer begripvol. 1 van de meisjes vertelde dat zij de eerste week niets anders deed dan huilen omdat ze zich zo alleen voelde, het is een meisje van India en ze heeft een hele grote familie en normaal was er altijd iemand in de buurt. Maar ondertussen heeft ze zich al goed aangepast. Ze gaven ook veel tips van waar je leuke kleren kon kopen die niet gigantisch duur zijn enzoverder. Het was een succes en ik ga zeker terug.

Veel groetjes aan iedereen en een fijn weekend!



2 opmerkingen:

  1. Nog eens proberen om een opmerking te plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat het gelukt is. Leuk zo elke dag te horen hoe het met jullie gaat. Ik ben ook blij voor Christine dat je daar nieuwe vriendinnen kunt maken, dat er toch het een en het ander te doen is voor de partners.
    Morgen skypen?

    BeantwoordenVerwijderen