dinsdag 30 juli 2013

Our house in the middle of our street

Hallo iedereen,

De kogel is door de kerk. We hebben een huisje gekozen. We zijn zondagavond nog langsgeweest naar het tweede huisje en het viel ons meteen op dat er veel meer plaats was en het een ruimer gevoel gaf. Het was ook een heel eind minder ver fietsen dan het eerste huisje. Toen we alles samenrekenden bleek de prijs toch min of meer hetzelfde voor de twee huisjes dus hebben we gekozen voor huisje nummer 2. Dichterbij en groter. Mooi met veel plaats in de living. De verhuurder heeft de oude zetel weggedaan en wij mogen nu een nieuwe kiezen voor in de living en hij gaat die dan overkopen. Een goede deal vind ik. We gaan kiezen voor een sofabed. Ideaal voor bezoekers. Bij deze is iedereen uitgenodigd, wel niet allemaal tegelijk natuurlijk!

We zijn gisteren het contract gaan tekenen en hadden achteraf beiden een goed gevoel! Dus we komen er niet meer op terug nu deze keer :-). We gaan midden augustus naar de ikea hier om de zetel te kiezen en dan begin september verhuizen we. Verhuizen is natuurlijk een groot woord, we hebben enkel twee grote valiezen te dragen, dus dat valt goed mee.

Ook vanuit een andere hoek wat nieuws. Morgen heb ik een sollicitatie op de school waar ik ook vrijwilligerswerk ga doen. Het wordt echt superspannend. Ik moet een les geven voor 8 leerlingen en 8 mensen van de school, waaronder de directrice, secretaresse en ook nog alle leden van de wiskundeafdeling. Ik ben dus enorm enorm zenuwachtig. Ik hoop dat ik niet flauwval morgen! Als ik het goed doe, mag ik er part-time gaan werken. Ik zou de job graag hebben, maar de eisen zijn enorm hoog.

Ik heb een les bijgewoond van die meneer die nu algebra geeft en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo een goeie les gezien in heel mijn leven. De verwachtingen lopen dus op. Ik hoop maar dat het lukt. Ik wou het eerst niet op mijn blog zetten, omdat ik dacht wat een afgang als ik de job dan niet heb,... Maar ja, ik denk niet dat er mij hier iemand zou uitlachen of minder van mij zou denken moest ik het niet halen, dus bij deze, stuur al jullie positieve energie deze kant uit morgen rond 18u jullie tijd en dan laat ik morgenavond wel weten hoe het ging.

Voor de rest gaat het leven hier gewoon zijn gangetje. We zijn al vrij goed ingeburgerd. Vandaag voor het eerst naar de zumba gegaan, amai. Die mevrouw vooraan heeft gewoon zestig minuten aan een stuk staan springen zonder 1 keer te stoppen voor een pauze. Ik ben pompaf. Het was wel leuk, maar toch intenser dan de lessen die ik in Gent gewoon was. Hopelijk ben ik nu moe genoeg om een beetje goed te slapen en niet de hele nacht wakker te liggen van de stress.

Bij deze dus aan allen een fijne nachtrust en tot morgen voor een update!

2 opmerkingen:

  1. We duimen voor jou, je gaat dat zeker goed doen.
    Niet te nerveus zijn, wees gewoon jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hiep hiep hoera voor jullie huisje en duim duim duim voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen