woensdag 31 juli 2013

Een spannende dag

Hallo lieve bloggertjes,

Het was een superspannende dag vandaag voor mij. Ik had niet zo goed geslapen en was alweer om zeven uur bezig met mijn voorbereiding. Ik moest daar om halfelf zijn en ik was op tijd. Zelf nog even te vroeg zodat ik mijn fietskleren kon inwisselen voor 1 van mijn favoriete jurkjes met rode besjes op. Ons mama zei altijd als je er goed uitziet dan voel je je ook beter en dat was waar.

Ik heb dus eerst de directrice van de hele school ontmoet, kleuterklas tot zesde middelbaar, en het hoofd van de wiskundeafdeling. Dat ging allemaal vlot. Vervolgens kwam het uur van de waarheid zijnde de les zelf. Nu het grappige was dat ik dus gisteren ben gaan observeren. Maar omdat ik tussen de studenten zat, en ik gewoon mee deed met de les, dachten ze dat ik ook een studente was. Je kan je hun verbazing al voorstellen toen ik daar plots vooraan stond. Dat was heel grappig.

Achteraan zaten dus nog vijf volwassenen te volgen hoe ik mijn les gaf, maar ik heb grotendeels gedaan of ze er niet waren en mij gewoon met de leerlingen bezig gehouden, ik denk dat dat ook de bedoeling was.

Ik was zenuwachtig, maar tegen dat moment ging het eigenlijk al heel veel beter. Ik ben begonnen met mijzelf voor te stellen en te vertellen aan de leerlingen dat ik dus een soort van auditie kwam doen. Ik heb er meteen bij verteld dat ik niet van plan was om te zingen dus dat ze hun daar al geen zorgen moesten over maken. Dat vonden ze wel grappig, dus ik was gelanceerd. Ik heb dan geprobeerd om mijn les goed te geven met veel interactie. Het enige probleem was soms een beetje het zoeken naar woorden, maar het ging redelijk vlot.

Na de les had ik dan een afspraak met het hoofd van de upper school, dus dat is het derde tot zesde middelbaar. Een beetje zoals de directeur bij ons in Mariagaard. Ze zei dat ik het heel goed gedaan had, dat er veel interactie was met de leerlingen en dat ik ook probeerde om de zwakke leerlingen erbij te betrekken, dus dat was allemaal positief.

Nu het enige was ik nog niet wist is dat er ook nog een andere kandidate is voor de job. Die komt morgen langs op de school en dan gaan ze mij maandag laten weten of ik de job heb of niet. Alleszins ik ben al heel tevreden, ook al heb ik hem niet. Ik heb gedaan wat ik kon en het was goed. Dus nu kunnen we toch alleen nog afwachten.

Om dit te vieren gaan Brecht en ik nu naar de Thai gaan eten. Bon appetite, zou ik zo zeggen!

Lieve groetjes en tot morgen!

1 opmerking: