woensdag 24 juli 2013

Een rustige dag

Hoi iedereen,

Na de heftige dag van gisteren waren we toe aan was peis en vree. Vandaag gebeurde er dus niet zo veel speciaals. Brecht en ik zijn vanmorgen naar de bank geweest om wat geld op onze Amerikaanse rekening te zetten. Jaja, u leest het goed, wij hebben een buitenlandse rekening, maar bij ons dus niet om belastingsredenen. We zijn waarschijnlijk aangesloten bij de minst ethische bank ooit, the Bank of America, ze zijn er heel vriendelijk, maar zoals in elke bank proberen ze u vanalles aan te smeren dat je niet nodig hebt.

Voor mijn work permit moet ik een cheque schrijven aan het bureau dat dat in orde brengt en ik had nog nooit een cheque geschreven dus de meneer van de bank heeft het mij haarfijn uitgelegd. Ik voelde mij wel groot met mijne cheque, nu maar hopen dat alles goed loopt.

Voor de lieve lezers die bezorgde mailtjes stuurden over ons fiasco van gisteren, alles is nu in orde. We hebben een geschreven statement van de verhuurder waarin staat dat hij ons contract als geannuleerd beschouwt. Dus dat is ook weer van de baan. De huizenjacht gaat verder, maar ik ben er zeker van dat we wel nog iets zullen vinden en Brechtje heeft mij nu een nieuwe site doorgestuurd waardoor ik morgen weer aan de slag kan met mailen en bellen en bekijken en vergelijken!

Ik vond het wel leuk om opeens zoveel nieuws te krijgen van het thuisfront. Zo blijf ik toch een beetje op de hoogte van alles he. Leuke avondjes uit op de Gentse feesten, Woutje in de zee, en nog veel meer! Laat die mailtjes maar komen, zou ik zo zeggen!

Deze avond zijn we dan pizza gaan eten met Peter, onze local guide. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo vriendelijk is voor mensen die hij helemaal niet kent. Hij is ons de sleutels komen brengen en met mij naar de winkel geweest, ongelooflijk. We hebben hem dus getrakteerd in zijn favoriete eetplaats en dat was Conte's pizza. We hebben met ons drie een gigantische pizza opgegeten met alle mogelijke toppings dat ze hadden, behalve de vleesjes natuurlijk. Het was heel lekker en gezellig...






Morgen verder huisjes zoeken en nog wat papieren in orde brengen en dan is het alweer vrijdag! Voor mij de drukste dag deze week, ik ga naar een engelse les en dan in de namiddag naar een happy hour, druk druk druk, maar zo heb ik het graag!

Ziezo, dat was het weer voor vandaag, iets minder spannend dan gisteren, maar voor ons toch aangenamer.

Lieve groetjes aan iedereen en slaapwel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten