woensdag 17 juli 2013

Princeton op en af...

Hallo iedereen,

We beginnen hier een beetje te wennen aan alles, al is het soms nog wat zoeken. Nu we hier zijn dacht ik dat de papierberg achter de rug was, maar neen, alweer gigantisch veel formulieren om in orde te brengen!




Gisteren en vandaag dus alleen van hier naar daar gecrosst om die papierberg te verkleinen. We zijn deze morgen naar Trenton geweest voor Brechts social security number te gaan aanvragen. We moesten een klein treintje nemen dat the Dinky heet. Het deel van Trenton dat we gezien hebben was een beetje marginaal, rare mensen die op de stoep voor hun huis zitten te bakken in de zon en bordjes met "this is a drug free school zone" waarbij je je dan afvraagt wat er na die zone gebeurt.

In ieder geval we hebben nu toch al een aantal dingen kunnen in orde maken en we hebben nu beiden ook een tigercard... De tijger is een beetje de mascotte van de universiteit hier. De leden van de football league worden "the Princeton Tigers" genoemd. Brecht had mij eerst wijsgemaakt dat het "the Princeton Rabbits" waren, maar gelukkig heeft hij de waarheid verteld vooraleer ik mij compleet belachelijk gemaakt had door te vragen "Have you seen the rabbits' match yesterday?" 

Een tigercard is dus een kaartje waarmee je makkelijk de universiteit binnen kan en ook de bibliotheken en waarmee je ook korting hebt op bijvoorbeeld het zwembad en de fitness. Brecht heeft dat kaartje al van gisteren, maar ik moest er vandaag om, ik ben natuurlijk weer helemaal fout gereden en het was rond de middag dus net de warmste periode van de dag. Het gevolg hiervan is dat ik wel een paar mooie kiekjes heb kunnen nemen van Princeton en ook heb kunnen genieten van zijn uitgestrektheid... Jammer genoeg moest ik ook meteen een foto laten maken voor op mijn tiger card en als je mijn gezicht ziet is de titel "boiled lobster card" misschien beter :-). Zucht, een heel jaar moet ik hier mee voort.

Wat het landschap betreft is het hier wel enorm mooi en ook wat heuvelachtig voor een onervaren fietser zoals ik. Het centrum bestaat uit verschillende colleges, dit zijn een soort campussen met hele mooie gebouwen waar er lessen kunnen gevolgd worden en waar het personeel van de universiteit zit. De stijl hebben ze hier overgenomen van Engelse scholen zoals Oxford...



Gisteren ben ik al wat boodschappen gaan doen in een kruidenierswinkeltje dat the whole earth store heet. Het is een beetje een alternatieve winkel waar ze heel veel kruiden hebben en ook veggie dingen, maar waar "normale" producten heel duur zijn, dus ik ga vandaag eens naar een echte grote typisch Amerikaanse supermarkt... Ik ben benieuwd!!!

Brecht heeft ondertussen al wat vriendjes gemaakt op zijn werk, zijn collega's zijn heel lief, en er zitten blijkbaar ook een aantal marathonlopers bij, dus dat is fijn voor hem. Voor mij is het nog een beetje wennen hier, ik ga mij morgen gaan inschrijven in het sportcentrum waar ze ook aerobicsklassen geven, ik hoop dus snel vriendjes te maken, maar de mensen zijn hier heel spontaan en vriendelijk dus dat zal waarschijnlijk wel lukken! Voorlopig heb ik het hier ook nog heel druk met alle praktische zaken te regelen, dus ik heb mij nog niet verveeld!

Ik ga hier eens vertrekken naar de winkel dus ik ga jullie laten lieve lezers, en dan ben ik morgen terug met een nieuw verslagje vanuit het verre Princeton.

Groetjes van uw redactrice ter plaatse...

1 opmerking:

  1. Hey Tinneke en Brecht, daar komt wel veel bij kijken hé. Nog efkes en dan zijn jullie daar ook vanaf. Je mag verkeerd rijden Tinneke maar altijd terugkeren hé.De gebouwen zien er inderdaad heel Engels uit. Is da nie wa warm voor aerobic nu? Hebben ze daar geen aquagym? Wij kijken al met veel belangstelling uit naar het vervolg van jullie belevenissen. Love you De Tantekes

    BeantwoordenVerwijderen