zaterdag 3 augustus 2013

A great day!


Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een superleuke dag gehad. 's Morgens heb ik geskyped met mijn collega's ter ere van Katlijns verjaardag, nog eens proficiat trouwens! Ik heb al uit verschillende hoeken gehoord dat de zelfgemaakte sorbet overheerlijk was, ik wou dat ik erbij was, jammer dat je door skype geen eten kan doorgeven, he.

Dan ben ik gaan eten met de ISPPU club. Het was echt leuk, ik heb twee nieuwe meisjes leren kennen, eentje uit Vietnam en eentje uit China. We hebben veel gekletst en het was heel interessant. We hebben onze huwelijksfeestervaringen uitgewisseld. Wist je dat een Indisch huwelijksfeest twee dagen duurt en dat de bruid minstens drie verschillende jurken nodig heeft? Ik kon al bijna niet kiezen voor 1 jurk... En in China trouwen zo nog in hun traditionele chinese kledij en dan gaan ze voor hun huwelijksfoto's naar een studio met verschillende sets en dan moeten ze daar poseren met verschillende outfits. En dat kost om en bij de 1000 dollar en de foto's zijn superstijf en onnatuurlijk, dat is toch waanzin niet? Ik ben alleszins heel blij met mijn trouwfoto's, goed gedaan Bea! In Vietnam is de trouw meer Westers zoals bij ons. Ik vond het wel boeiend om dat allemaal te horen en we gaan ook eens afspreken om onze trouwalbums mee te brengen, zodat we foto's kunnen uitwisselen. Ik denk dat dat wel mooi zal zijn van die traditionele Indische saries en van die mooie zijden Chinese jurken. Maar ik ben niet jaloers hoor. Ik was al moe na 1 dagje huwelijk, laat staan dat dat zo twee tot drie dagen duurt.


In de namiddag ben ik gaan shoppen naar Kohls, dat is een hele leuke klerenwinkel waar er altijd superveel kortingen zijn. Voor minder dan honderd dollar heb ik een jurk. een rokje, een broek, een topje, een t-shirt en een paar schoenen gekocht, ongelooflijk he! Wat vinden jullie ervan? Ik heb hier ook een zeer mooi merk leren kennen: Vera Wang.







Ik was weer met mijn fietske opgetrokken en misgereden. De collega's uit Brechts bureau kennen de routine al. Ik bel hem dan op helemaal over stuur ;-) , "Brechtje, ik ben misgereden, ik zie...." dan zeg ik de straatnaam of een ander herkenningspunt en dan kijkt hij op googlemaps om te zien waar ik naartoe moet. Gisteren zat ik per ongeluk bijna op de autosnelweg met mijn fietske. Maar enfin, ik ben er toch geraakt.

's Avonds was er dan de wekelijkse drink op Brechts werk en daarna zijn we nog iets gaan eten. Het was heel gezellig!

En als kers op de taart zat er bij het thuiskomen een mailtje in mijn mail box met Job Offer. Ik heb de job!!! WOEHOEW!! Ze hebben mij gekozen boven de andere kandidate. Ik ben superblij! Ik kan het bijna niet geloven... Het is part-time maar dat is meer dan genoeg voor mij. Met het taalverschil zal ik genoeg werk hebben om alles voor te bereiden en ik wil ook nog wat vrije tijd om hier een beetje van ons verblijf te genieten, dus een part-time is echt super. Ik ben echt enorm content. Ik hoop nu juist dat mijn work permit er op tijd doorkomt, want die administratie hier is nogal traag... Maar een meisje uit de ISPPU heeft dat ook voorgehad en zij heeft dan nog een paar weken gratis gewerkt vooraleer ze betaald werd, dus misschien dat ik ook zoiets kan regelen met de school.

Het wordt een leuk weekend, ook al moeten we hier kuisen, en naar de supermarkt. Mijn dagje kan hier niet meer stuk.

Dit is mijn nieuwe school voor dit jaar, voor de geinteresseerden...
http://www.stuartschool.org/academics/upper_school_912/index.aspx
 
Maar mijn hartje blijft nog altijd bij Mariagaard hoor lieve collega's...

Groetjes en tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Bravo, formidabel, geweildig, YES YOU CAN!Nen dikke proficiat, supertrots zijn wij allemaal op jou! En wat een leuke outfits heb jij gevonden,zijn zeker dat ze jou in dat winkeltje meer gaan zien, vooral nu je "member van de socioclub" bent. Och Tinneke wij noemen het niet misrijden maar je grenzen verleggen (alhoewel met een gps kan dat ook). Dag lieve meid,warme knuffels voor jou en je ventje en tot gauw xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dikke dikke dikke PROFICIAT! you did it, you did it, yeah (sorry, ik heb te veel dora gekeken met de kindjes).
    Die kleren zien er idd heel leuk uit en ze zijn nog supergoedkoop ook, dan kun je die toch niet weerstaan? Misrijden noem ik trouwens sightseeing, zo zie je nog eens iets...ik heb ooit nog een uur keihard doorgefietst om 3 km verder te geraken door wegenwerken, een bordje met 'gent is naar rechts' op een industrieterrein dat ik nu nog steeds niet weet liggen. Soort zoekt soort?

    BeantwoordenVerwijderen