vrijdag 16 augustus 2013

Almost weekend







Hey iedereen,

Het was een fijne maar drukke week deze week. Ik ben net terug van het kampje. Ik ben gebleven om te helpen opruimen en alles klaar te zetten voor volgende week. Volgende week is er namelijk nog een kampje met thema boerderij, maar daar zal ik niet meer bij zijn. Ik doe dan de "Are you ready for Algebra?". Misschien dat ik af en toe wel eens hallo kom zeggen...

De kindjes op kamp waren echt super schattig, we hebben geknutseld en de kindjes hebben gezwommen in het ploeterbadje en rondgerend onder de sprinklers. Het was wel een heel gedoe om eerst 15 kleuters in hun badkostuum te krijgen en in te wrijven met sunblock en dan na een uurtje weer iedereen uit hun badkostuum en in hun kleren te krijgen. Tegen dat de laatste uitgekleed was kon je al bijna weer beginnen met de eerste weer aan te kleden, maar het was wel de moeite waard, het was dolle waterpret! Er was ook een toneelkamp voor iets oudere kindjes aan de gang deze week, en vandaag zijn we met de kleutertjes naar het eindspektakel gaan kijken: Pinokkio.. Grappig gedaan en maar 1 stuk van het decor dat omver viel tijdens een van de dansjes.



Gisteren heb ik limonade gekocht van een "lemonade stand'. Twee kinderen die op de hoek van de straat versgeperst citroensap aangelengd met water verkochten voor 1 dollar per beker. Dat is toch echt typisch Amerikaans he. Lekker verfrissend ook. Ze hadden wel nog niet veel verkocht toen ik voorbijkwam, maar het was nog vrij vroeg in de middag dus hopelijk hadden ze wat later meer geluk.

Woensdag zijn Brecht en ik terug gegaan naar New York. Ja, het was nog maar een paar dagen geleden dat we er waren, maar het was restaurant week. Dat wil zeggen dat een aantal dure restaurants gedurende 1 week een paar goedkopere menu's aanbieden, zodat iedereen eens kan komen proeven.



Brecht en ik zijn naar een restaurant geweest dat "The View" heet. Het was op Times Square. De ingang was in een hotel en daar namen we een lift die ons razendsnel naar de 48e verdieping nam. Boven aangekomen stapten we in een mooi restaurant, maar het speciale was dat de hele verdieping langzaam ronddraaide. De verdieping was omgeven door ramen waardoor je een heel mooi uitzicht had wat dus langzaam veranderde. We hebben heel lekker gegeten voor 38 dollar: was er een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Het was overheerlijk, namelijk een lekkere salade, gevolgd door ravioli gevuld met geitenkaas met speciale paddestoelen en kruiden. Mijn favoriet was natuurlijk het dessert: New York cheese cake, mmmm! Echt de moeite waard. Een kleine twee uur later waren we rond, letterlijk en figuurlijk :-)!


Gisterenavond zijn we gaan eten bij Peter en zijn vrouw Alyssa. Peter is de jongen die ons hier zo hartelijk ontvangen heeft en met ons is gaan winkelen helemaal in het begin. Het was erg gezellig. Het zijn twee theologen, dus ik vreesde een beetje voor de conversaties, maar ze zijn helemaal niet fanatiek dus dat valt gelukkig wel mee. Alyssa is de dochter van een legerofficier en heeft al heel Amerika gezien. Peter is geboren in Zimbabwe, omdat zijn ouders, die van Amerika zijn, daar voor zaken een paar jaar gewoond hebben. Hij heeft ook al de hele wereld gezien, Zuid-Afrika, India, Engeland, en nog veel meer. Hij is voor zijn studies naar de VS getrokken en woont nu een jaar in Princeton. Echte wereldburgers dus. Ze hadden vele vragen over Belgie en hoe wij als Europeanen de Amerikanen zagen. Het was boeiend en lekker. We gaan zeker nog eens afspreken.

Vanavond is er weer de social op Brechts werk en dan gaan we morgen winkelen en kuisen. Ook hier zijn ze dol op barbeques, 1 van Brechts collega's is net verhuisd en als housewarming doet hij zondag een barbeque! Alweer leuke vooruitzichten dus.

Ik laat jullie weten hoe het ging! Tot binnenkort!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten