zaterdag 10 augustus 2013

Working 9 to 5


 Hallo iedereen,

Alweer een paar dagen geleden, dus tijd voor een blogje. De laatste paar dagen heb ik mij vooral bezig gehouden met mijn cursussen. Ik bekijk de lessen en probeer de de woorden die ik niet ken op te zoeken en te onthouden. Ik heb een goede site gevonden waar je ook kan horen hoe je woorden moet uitspreken. Ik zit dus in bib met mijn koptelefoontje en dan moet ik op een luidsprekertje duwen naast het woord en dan is er een meneer die dat woord in mijn oor zegt. Dan knik ik en duid ik het aan in mijn schriftje. Met al dat knikken moeten de mensen van de bib wel denken dat ik gek ben, maar hey, het gaat tenminste vooruit.

Ik ben donderdag om schoolgerief geweest. Dat vind ik altijd heel leuk. Schriften en mappen kopen, fluo's en mini-post-its, ik ben zoals een kind in een speelgoedwinkel. Ik koop altijd veel te veel. Dat geeft mij een goed gevoel, alsof ik er klaar voor ben... Wist je dat het papierformaat hier anders is dan in Europa en dat ze drie gaatjes in hun blaadjes doen in plaats van twee, die gekke Amerikanen he!

Donderdag ben ik ook naar de fitness geweest en voor het eerst in vier weken niet van de bal gevallen. Ik was wel een beetje gegeneerd toen de lerares mij betrapt had. We moesten een oefening doen met zware gewichtjes en ik had natuurlijk de lichte genomen. Had ze dat toch wel niet gezien zeker. "Hey, you're cheating!" Zucht, een oud vrouwtje van ongeveer zeventig naast mij keek mij schuddebollend aan, zo van, als ik dat kan, moet gij dat toch ook wel kunnen! Schaamlijk, zouden onze leerlingen van mariagaard zeggen.

Donderdagavond zijn we naar een visrestaurant geweest met de baas van Brecht en nog 7 andere van zijn collega's. Ik heb de zalm gegeten, heerlijk en Brecht heeft ook even moeten cheaten en heeft mosselen gegeten, geen veggie dus... De baas van Brecht is de vreemdste prof die ik ooit al heb gezien. Hij is ongeveer 35 jaar, heel slim maar toch een klein beetje sociaal gestoord en hij rijdt rond op een step... Voor de rest is hij wel heel vriendelijk, totaal niet de onbereikbare prof in het maatpak dus. Zondag geeft hij een barbeque bij hem thuis voor de hele groep.



Gisteren was er weer de ISPPU bijeenkomst, het was zeer gezellig, weer wat nieuwe mensen leren kennen. Vooral een meisje uit Sri Lanka vond ik enorm sympathiek. We hebben veel gebabbeld over vanalles en nog wat. En dan ben ik terug naar de bib gegaan om nog een beetje verder te werken.

Gisterenavond zijn we dan weer naar de All American Bar geweest en ja hoor, de Belgische vlagjes hangen er nog steeds. Het jammere is, dat er heel veel lawaai is daar en dat je elkaar, buiten de persoon naast u dan, nauwelijks kan verstaan. 
 

Daarna zijn we nog gaan dansen in de Ivy Inn. Brecht en ik moesten natuurlijk weer onze identiteitskaart tonen. Altijd als we eens iets willen drinken of ergens willen binnengaan zijn ze daar.

Het was een soort danscafe met een groot terras voor als het te warm werd. Wel leuk met swingende dansmuziek, absoluut niet Brechtje zijn stijl, dus hij is maar snel naar het terras gevlucht.

Toen we naar huis gingen liep ik nietsvermoedend buiten met mijn bekertje water en ijsblokjes. Ik werd plots tegengehouden door de buitenwipper en hij vroeg mij heel kordaat wat er in het bekertje zat. Ik dacht bij mezelf "hey man, ga uw eigen watertje gaan halen he!" Achteraf had ik door dat je in Amerika niet met alcohol mag op straat lopen en dat ze dat dus altijd controleren. Jaja, streng zijn ze hier wel.

Wat ook vreemd is is dat alles hier enorm vroeg sluit. Om 1 uur - 1 uur 30 is alles hier al toe. Langs een kant is dat wel goed voor onze nachtrust, maar toch. We zijn dan maar met ons fietske naar huis gegaan. Het leuke is wel dat de uitgangsbuurt hier vanboven op een heuveltje ligt, dus als we naar huis gaan is het altijd naar beneden bollen. Juist zoals in Gent vroeger als we van de Overpoort kwamen...
 
Vandaag gaan we een beetje luieren denk ik en dan vanavond gaan we naar New York met een paar van Brechts collega's. Ik ben benieuwd, het is de eerste keer dat we gaan sinds ik hier ben. Spannend dus!



Ik zal morgen verslag uitbrengen over onze eerste bite uit The Big Apple.

Groetjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten