maandag 5 augustus 2013

Shht, we zitten in de bib!







Hoi hoi daar!


Vandaag wou ik even naar de USCIS bellen, dat zijn de mensen die bezig zijn met onder andere mijn work permit, maar blijkbaar ook met heel veel andere dingen. Ik wou vragen hoe het zat en of ik mijn permit op tijd zou krijgen om op 3 September te beginnen. Maar blijkbaar moest ik eerst een ontvangstbewijs krijgen dat ze mijn aanvraag tot workpermit ontvangen hebben. Nu er zat ook een check in mijn aanvraag van 300 dollar en die hebben ze geind, dus ik vond nu wel dat ze mij ook een bonneke hadden mogen sturen. Ik belde dus om te vragen waar mijn bonneke was, maar ik moest eerst een bonneke hebben, om vragen te kunnen stellen. Als ik binnen de dertig dagen mijn bonneke niet gekregen heb dan moet ik nog eens terugbellen, zucht... Wat haat ik toch al die papierderijen. Frustratie!

Wat wel plezant was en wat mijn dag heeft goed gemaakt zijn al jullie mailtjes met sollicitaties! Bedankt allemaal, dat doet echt deugd! 


 Vanmiddag ben ik dan naar de zumba geweest en na de les waarbij mijn tong op de grond hing van moeite en ik mijn haar kon uitwringen van het zweet, was ik de frustratie snel vergeten.


Daarna ben ik naar de bib geweest om een beetje te werken. De Lewis Library, een nieuw gebouw met een vreemde architectuur en binnenin veel boeken en ook een computerruimte waar je gratis de pc kan gebruiken en het internet. Ik heb wat van mijn cursussen van vorig jaar in orde gebracht, zodat mijn vervanger, wie dat ook moge zijn vlot kan beginnen. Het was een vrij saai werkje. Daarom dat ik naar de bib ben gegaan. Daar heb ik het gevoel dat er iemand over mijn schouder meekijkt of ik wel aan het werken ben en dan durf ik niet goed andere dingen te doen dan echt te werken ;-). Toch kon ik het niet laten om af en toe eens te chatten met wat mensen van thuis. Altijd gezellig he en leuker dan cursussen aanpassen!


Marokkaans kikkererwtenstoofpotje
Vanavond heb ik lekker gekookt ter ere van onze gast hier. Marokkaans kikkererwtenstoofpotje zonder kikkererwten want dat lust ik niet, dus doe ik er maar quorngehakt bij.
http://www.evavzw.be/index.php?option=com_content&view=article&id=91:recept&catid=57:culinair&Itemid=142&ID=776

De pan was helemaal leeg, dus ik denk dat het lekker was!



Het is wel leuk om iemand in huis te hebben waar Brechtje mee kan babbelen, al versta ik er niet altijd alles van. Ondertussen heeft Sebastian ons ook leuke muziek aangeraden die hier op de achtergrond klinkt terwijl ik dit blogje schrijf. http://www.youtube.com/watch?v=Q06wFUi5OM8


Vandaag dus niet zoveel te vertellen zoals jullie zien, het is ook hier komkommertijd :-).  Groetjes aan iedereen en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten