zondag 4 augustus 2013

Opkuis en bezoek

Hallo iedereen,

Gisteren zijn we onze wekelijkse shopping gaan doen in een andere supermarkt dan vorige week, Trader Joe's: iets duurder, maar er waren heel veel veggie dingen voor Brechtje en de shopperbus stopte er ook, dus het was heel makkelijk. Brecht was een beetje on edge in de supermarkt, hij bleef geen twee seconden staan met het karretje en liep er rond als een kip zonder kop. Gelukkig vonden we redelijk snel alles wat we nodig hadden en waren we na twee uurtjes alweer thuis.



Vandaag kwam Brecht zijn collega Sebastian toe, dus alles moest netjes zijn. We hebben gisteren dus een hele dag gekuist en het was wel een karwei hier. Ze hebben hier niet de normale kuisitems zoals aftrekker en dweil, in plaats daarvan was er wel een old school bezem, een stofzuiger van in de jaren stillekes genaamd de "kirby 2000" en een steamer voor de grond te 'dweilen'. Het heeft eerst een halfuur geduurd eer we de stofzuiger aan de praat kregen. Vervolgens wouden we dweilen met die steamer, maar dat stonk zo hard dat we het toch maar snel zo gelaten hebben. Ik heb dan, Assepoestergewijs, met een vod en wat schoonmaakproduct de grond gedweild en het is hier toch proper geraakt, al zeg ik het zelf.




Gisterenavond hebben we dan heel lekker gekookt. We hadden in de supermarkt van die gigantische paddestoelen gekocht die Portobello's heten. Deze hebben we dan opgevuld met groentjes en parmezaanse kaas en ik moet zeggen het was overheerlijk. Ik geef even het recept mee voor de liefhebbers: http://allrecipes.nl/recept/4936/met-groenten-gevulde-champignons.aspx een echte aanrader!

Met groenten gevulde champignons

Vanochtend zijn we dan begonnen met een skype marathon, van 8u tot 13u hebben we geskyped, met mijn broerke, de tantekes, Brechts ouders, Katrijn en twee wiebelende kindjes op haar schoot en Greet, Bart en Woutje. Het was wel leuk, maar toch een beetje vermoeiend. Daarna zijn we gaan brunchen en we hebben daar French toast gegeten met Maple Sirup, het was lekker maar enorm zoet en redelijk zwaar, dus goed voor een  zondag, maar niet voor elke dag...

 


Dan is in de namiddag Sebastian toegekomen en hij heeft ons een heerlijk cadeau meegebracht uit Belgie, zijnde 1,300kg cote d'or chocolade met nootjes, mmmmmm! Ik ga proberen zoveel mogelijk te weerstaan, want ik ben nu zo goed bezig met mijn dieet hier, dus ik denk dat ik Brechtje zal vragen de chocolade op zijn bureau te bewaren en dat hij er mij dan wekelijks een kleine hoeveelheid meebrengt, anders ben ik meteen weer verslaafd.

Morgen ga ik naar mijn nieuwe school om wat boeken te gaan halen dus een halfuurtje bergop met de fiets opnieuw, maar dat is goed voor de conditie na de brunch van deze morgen.

Ziezo dat was alweer mijn verslagje. Morgen ben ik er weer met meer nieuws. Aan iedereen een fijne werkweek en de gelukkigen die nog vakantie hebben, geniet ervan!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten