maandag 19 augustus 2013

Barbeque and Algebra

Hey lieve bloggertjes,

Opnieuw een weekendje vol leuke momenten achter de rug. Zaterdagavond was er een barbeque bij onze voormalige gast Sebastian. Die maakte voor ons heerlijke gevulde paprikas met rijst en blauwe kaas. Geweldig! Er waren nog twee andere Belgen daar, die hier sinds een jaartje wonen. Sympathieke mensen wel. Twee wiskundigen. Ik ben wel blij dat Brecht niet in de wiskunde-afdeling werkt, blijkbaar zijn ze daar heel asociaal en gebeurt er nooit wat.

Bij de Chemie daarentegen is het altijd feest. We zijn zondag nog naar een andere barbeque geweest van Brechts collega. Die is onlangs verhuisd en heeft een housewarmingbarbeque gegeven in zijn mooi nieuw huurhuis met extra grote tuin. Hij heeft twee superschattige kindjes, eentje van drie jaar en eentje van drie maanden. Ook de hond Jasper viel enorm in de smaak, vooral bij Brechtje die al jaren een hondje wil. Brecht heeft zitten stokken gooien en het was moeilijk te zeggen wie van de twee het meest enthousiast was...

Vandaag begon dan mijn Pre-Algebra kampje. Het was wel leuk, ook al is het een leeftijd waarmee ik niet gewend ben te werken. De kindjes zijn 11 tot 13 en dat is wel een aanpassing voor mij. Het was wat moeilijk om het juiste niveau in te schatten, en voor sommigen was het iets te gemakkelijk. Voor anderen was het dan weer een beetje te moeilijk. Het is niet simpel om iedereen te betrekken, maar het lukte redelijk. Vooral het weekprojectje vonden ze wel leuk. Ze moeten daarbij een road-trip plannen op de kaart en dan met schaal berekenen hoeveel miles ze gaan rijden en dan de juiste huurauto kiezen en de hotels vergelijken. Het is een projectje waar ze een hele week aan moeten werken, altijd de laatste twintig minuten van de dag. Ik was wel weer uitgeput toen ik thuiskwam vandaag. Ik heb mijn lesje van morgen gepland en voor de rest nog een beetje geskyped. Daarna was Brechtje thuis en hebben we samen gezellig naar Extra Time gekeken. Ik ben blij dat we hier een aantal van onze Belgische gewoontes kunnen behouden, zo lijkt het toch een beetje alsof we thuis zijn.

Ik heb nu ook mijn  lessenschema gekregen voor volgend jaar. Het wordt wel spannend. Ik werk part-time, maar ik moet wel elke dag naar school komen, soms voor 1 uurtje en soms voor 3 of 4. Maar ik pas mij aan. Het zal wel meevallen. Ik ben heel benieuwd naar donderdag en vrijdag, dan zijn er infodagen voor nieuwe leerkrachten. Hopelijk zijn er wat leuke nieuwe collega's daar.

Morgen weer een dag vol rekenplezier en dan Zumba in de namiddag. s Avonds is er dan onze traditionele spaghetti-avond en gezellige tijd met ons tweetjes. Nu ga ik eens onder de wol kruipen, zodat ik morgen fris en monter voor de klas kan verschijnen.

Lieve groetjes en tot binennkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten