woensdag 7 augustus 2013

Pre Back to School

Hallo iedereen,

Gisteren hebben we hier een gezellige avond gehad. Het was dinsdag dus spaghettidag! Brechtje heeft lekker gekookt, het was overheerlijk. Dan hebben we de was gedaan, het was een gigantische berg van anderhalve week en het was daar wel zweten in de wasserij. Het is daar gigantisch warm met al die drogers binnen en de meeste mensen wachten buiten op een bankje op hun was. Zo heb ik een meisje leren kennen die Duits aan het leren was voor haar Summer School. Strevers zijn het hier... Al die zomercursussen! Dan hebben Brecht en ik naar een mooie film gekeken "The Prestige" met Brechtjes favoriete actrice Scarlet Johanson. Jaja, moest die hier voor de deur staan, ik denk dat ik dan wel eens op de luchtmatras zou mogen slapen ;-). Maar het is niet erg hoor, als Julian Rhind-Tutt voor de deur staat is de luchtmatras voor Brecht.







Vandaag ben ik naar mijn nieuwe school geweest. Ik heb daar een voorlopig contract getekend en vanaf dat mijn work permit erdoor komt mag ik mijn echt contract gaan tekenen. Ik heb ook eindelijk mijn bonnetje gekregen waarop stond dat ze mijn aanvraag tot work permit hebben ontvangen en dat ze ermee bezig zijn.

Ik had een afspraak met een van de wiskundeleerkrachten daar. Zijn naam is Chip Cash. Grappige naam, ik weet het! Maar hij is dus de leerkracht die de zomercursus vorige week gaf en hij is heel erg goed. Hij heeft mij vanalle boeken gegeven voor volgend jaar. Ik ga dus drie cursussen geven, twee keer parallel geometry, een cursus voor alle leerlingen die zich daarvoor inschrijven. En dan 1 keer geometry honors class. Dat is voor de slimmere leerlingen, die krijgen een meer theoretische cursus. Hij heeft mij wat dingen op het smartboard getoond en wat uitleg gegeven van hoe hij bepaalde onderwerpen aanbrengt.

Ik had een taxi naar daar genomen en hij heeft me dan terug naar huis gevoerd. Geen fietsrit vandaag, als je de stapel boeken ziet die ik moest meesleuren begrijp je vast waarom.




Brechtje was alweer zijn fiere zelve vandaag. Hij is zo lief en gaat tegen al zijn collega's zeggen dat ik de job heb en ze zijn heel blij voor mij, leuk he!

Ik heb nog een druk programma voor de boeg de komende weken. Volgende week is er een kleuterkampje, enkel in de voormiddag, dus dan kan ik in de namiddag nog wat naar de wiskunde kijken. De week van de achttiende is er de Pre-Algebra Summer Course die ik ga geven en dan nog een weekje vergaderingen en dan begint de school al.

Ik kijk er wel naar uit eigenlijk. Ik heb al alle schoolvakanties op mijn kalender gezet! Dat doe ik altijd bij het begin van het schooljaar... Niet dat ik niet gemotiveerd ben, maar medeleerkrachten zullen beamen dat het goed is om te weten hoe lang elke periode is tussen twee vakanties. Soms is het echt af tellen als de kindjes lastig zijn en moe. Dan is het goed te weten dat de vakantie vlakbij is. 

Ze hebben hier allemaal van gekke feestdagen zoals Laborday, Columbusday en nog andere. Dan hebben we steeds de maandag vrijaf. Ideaal dus voor Brecht en ik om er een weekendje tussenuit te trekken en eens iets te gaan bezoeken. Het wordt een leuk jaartje, denk ik, maar ik vergeet jullie niet hoor, geen zorgen!

Als laatste wou ik jullie nog een mooie foto meegeven van een eekhoorntje. Het loopt hier vol van die schattige beestjes maar telkens ik er probeer eentje te trekken is hij mij te snel af. Vandaag was het mij toch gelukt maar toen ik bij thuiskomst naar de foto keek was het teleurstellend klein en onduidelijk. Gelukkig had onze gast Sebastian nog een mooie foto staan, dus bij deze krijgen jullie ze beiden en kunnen jullie zelf uitmaken welke van de twee van mij is :-).

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=53c1181a89&view=att&th=1405b6b8fe0d5a8e&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_hk3941gf0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_WbTAMa2aUhmoEXhy9T1IX&sadet=1375924247834&sads=nFrZkvJUU739oy7TSjWmQ4StnCs&sadssc=1














Slaapwel lieve lezertjes en tot morgen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten