donderdag 22 augustus 2013

I want to ride my bicycle...

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan weer met een splinternieuwe update! Alweer veel gebeurd in de afgelopen dagen.

Maandag en dinsdag vond ik het algebra kampje niet zo geslaagd. Het was enorm moeilijk om het juiste ritme te vinden en ook al leerden de kindjes wel wat, ik vond niet dat ze zich precies heel erg amuseerden. Gelukkig was er woensdag een andere leerkracht die kwam helpen en toen hebben we de leerlingen in twee groepen verdeeld en dat maakte een wereld van verschil. De leerlingen hebben zich echt geamuseerd tijdens een projectje dat ik had uitgevonden en er is zelfs eentje die mij op het einde van de dag een knuffel kwam geven omdat ze het zo leuk vond.

Gisterenavond zijn we Mexicaans gaan eten bij een lokale Mexicaan hier in Princeton. Het was heerlijk en je kon er ook gezellig buiten zitten. Ik heb enchiladas gegeten hmmm en een fluogroen limoen drankje. We waren alweer in het leuke gezelschap van Brechts fijne collega's. Hieronder kan je een mooie foto van Barbara zien, de toffe collega van Brecht die ik eerder vernoemde.


Daarna was er een biertuinfeest in de tuin van een van de universiteitsgebouwen. Je kon gratis drie biertjes drinken als je een tigercard had. Ik heb dat natuurlijk, mijn trouwe lezers herinneren zich vast de vreselijke boiled lobster foto die ik daarvoor had laten trekken 1 van de eerste dagen dat ik hier was. Ik heb mij gisterenavond toch maar beperkt tot water en sprite in plaats van bier, omdat ik vanmorgen vroeg uit de veren moest.

Vandaag was namelijk de eerste introductiedag op mijn nieuwe school. Van acht uur s morgens tot drie uur s middags zijn we overladen met informatie. Ik heb het gevoel dat ik er helemaal niets van onthouden heb. Eerst was er een ontbijtsessie waarbij de visie van de school en de geschiedenis van de Sacred Heart Schools werd uit de doeken gedaan. Het is wel een heel mooi verhaal van twee nonnen die vlak voor de Franse revolutie al de wereld wouden veranderen door meisjes te onderwijzen. In die tijd was dat nog not done dus het was ook wel revolutionair. Die twee hebben dus een heel netwerk op poten gezet van in Frankrijk tot hier in Amerika en er zijn nu meer dan 200 Heilig Hart scholen over de hele wereld.



Er waren 17 nieuwe leerkrachten en in plaats van dat we volgende week tijdens de plenaire vergadering 1 voor 1 moeten rechtstaan om ons voor te stellen moesten we allemaal samen een soort show verzinnen van een twintigtal minuten waarbij we op een originele manier onszelf voorstellen. We hebben iets gekozen gebaseerd op het programma van de voice. Er zijn drie leerkrachten die de juryleden spelen, eentje van de basisschool, eentje van de middle school en eentje van de upper school. Dan moeten we 1 voor 1 op het podium en iets over onszelf zeggen op een originele manier en dan gaat 1 van de juryleden zich omdraaien en zeggen van "ik kies jou voor de upper school" of zoiets. Allez, gekke toeren zoals je kan zien.

Vervolgens hebben we nog een hele uitleg van ict gekregen, dit verslagje is trouwens getypt vanop mijn nieuwe macbook. Iedere leerkracht krijgt hier bij zijn aankomst een ipad en een macbook. Dat is toch waanzin niet? Het is toch ongelooflijk hoeveel verschil een paar miljoen kunnen doen om onderwijs te verbeteren.... Jammer dat dit hier niet voor iedereen toegankelijk is... Dit is duidelijk een private school! "The best of the best and the worst of the worst" vind je hier in Amerika... Klasjes van maximum 16 leerlingen, een leerkracht-leerling verhouding van 1 op 6. Persoonlijke begeleiding voor elk kind, klas- en sportlokalen waar wij in Mariagaard enkel van kunnen dromen, smartborden in elke klas, vanaf het peuterklasje! Ik ben eens benieuwd...



Morgen zijn er nog meer vergaderingen, hopelijk ontploft mijn hoofd niet van al die informatie! En dan heb ik nog niet eens het spannendste nieuws van de afgelopen dagen verteld... ik heb een nieuwe fiets gekocht! Hij is gewoon prachtig, al zeg ik het zelf. Hij is paars en heeft hier en daar rode bloemetjes en er zijn wel 21 versnellingen om mij de berg op te helpen! Er zijn lichten aan en een slot en er komt ook een superdeluxe winkelmandje achteraan dat je erop en eraf kan klikken en het mandje zelf heeft wieltjes en een handvat net als bij een reiskoffer. Ik was gewoon overenthousiast toen ik het filmpje zag van dit mandje, ik moest het hebben!

http://www.youtube.com/watch?v=Mh8nT5X6hyg

Brecht noemt mij natuurlijk weer gek, wie valt er nu voor die verkoop truuken, was zijn commentaar, maar we zullen zien wie er laatst lacht wanneer hij mag sleuren met de boodschappen en ik gewoon rustig mijn mandje heen en weer rol! Het komt in de loop van volgende week binnen! Jippie!


Ziezo dat is denk ik wel genoeg voor vandaag! Slaapwel lieve lezers en tot binnenkort...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten